28 September, 2009

Salam Eid'ulfitri..



Tahun ni mmg meriah raya kat Kedah..n kami tiga beranak berpeluang buat baju raya dari kain sama..Tahun2 lepas..semua kain lain2..warna jer sama.masa Syahmi 1 tahun,warna oren n tahun lepas masa Syahmi 2 tahun,warna maroon n tahun ni warna purple plak..Alhamdulillah raya tahun ni berjalan dengan baik walaupun cuaca tak menentu n ramai yang tak sihat..



Ambik gambar dgn mak n adik2 ipar aku...



syahmi mmg seronok sgt bleh jumper dengan geng yang kuat main..walaupun dengan batuk n runny nose..



santai2 sambil makan2..



Hari raya ketiga..semua dah berpakat buat rumah terbuka..pakat2 masak n juadahnya mmg lazat..Dari pagi sampai malam..aku asyik makan jer..heheh!!



Seminggu sebelum raya..aku actually tak beraper sihat,flu tapi tak batuk or demam.mmg tak larat.nasib baik Syahmi ok jer.Tapi raya pertama dia plak kena flu n batuk.aku n hubby gi carik ubat kat farmasi..nasib baik ada farmasi yang bukak.Malam raya kedua..demam pula singgah n pagi raya ke-3 syahmi mmg tak aktif n duk baring jer.merengek tak sangat n aku tgk dia lain macam jer..so bawak gi klinik yang kebetulan buka hari tu..Nasib baik demam biaser jer tapi sedih gak la aku tgk dia.Petang tu dia dah ok n started main2 n aku rasa lega skit la..Aku pun tak banyak tolong diaorang masak coz syahmi tak nak berenggang..so..makan jer la kan..Heheh!!Tapi aku tolong gak buat kerja2 lain tau..



later that nite..kanak2 dihidangkan dengan bunga api n Syahmi mmg excited sangat...n dah bertambah sihat skit..Alhamdulillah.



Rumah aku yang kat SP tu dah siap n pada hari raya ke-4 kami pun pegi ambik kunci..Lepas tu kami headed to rumah Sarah..dah janji nak gi.Network pulak tak ok jadi nak call or msg tak bleh so kami gamble jer carik rumah depa 2 org ni..Nasib baik jumper coz aku cam keta diaorang..heheh!!Ingatkan datang makan biskut jer tapi rupanya siap dihidangkan dgn kuey teow sup..umph!!sedap.bleh la aku makan lagi..hehe!!fahim tak sihat tapi dia ok jer
with syahmi around..Lawa gak umah depa ni..dihias dengan cantik sekali,,,aku berkenan langsir n cabinet dapur.biaserla aku ni baru dapat kunci rumah..mesti ske tgk umah org..tambah umah kawan2 baik kan?moga hubungan yang terjalin antara kita akan berkekalan hendaknya..Amin..



lepas lebih kurang 2 jam aku duk umah Sarah..aku pun minta diri n kami pun gi jalan2 ke Jusco Perda n sebelum balik singgah makan2 kat big apple..sedap drinks kat situ.Saja nak try.padahal kat Kerteh pun ada..heheh!!





No comments:

Related Posts with Thumbnails