06 January, 2010

3rd & 4th Day of School.


3rd Day
  • Today like i said b,huby yang hantar,so aku tak rushing sgt.At 6.30 am,kejutkan syahmi..tapi hari ni tak nak bangun..I want to sleep ibu!he said..aku kata ah,camner ni B?tapi tak layan sangat.angkat dia n bawak gi bathroom,3 hari ni mmg nangis masa mandi..padahal mandi air panas.aku pujuk gitu2 jer coz nanti lambat.
  • Huby off to his school at 6.55 am n 15 mins after that sampai..hui,terbang ker?kalu aku 20 mins baru sampai..huhuhu!!
  • at around 4 baru gi ambik coz ada meeting.3 hari ni mmg kami dua2 gi ambik.lepas ni mmg kena gilir coz ptg2 mmg dua2 org flat..abis bateri.hari ni pun ok..nangis gak masa huby hantar pastu ok la all day.he loves to make frens n thats why aku mmg nak hantar preschool so that he can have his own frens..Ni tak,duk umah nanny sorang,balik umah pun sorang2..takder kawan to play with..skang dah ada kawan2..
  • tapi depends atas parents n kids la..ada yang ske anak2 dijaga oleh nanny.aku bukan per,syahmi takder kawan biler balik umah.lagi satu bagus jugak dia gi sekolah coz at the age of 4,budak2 dah mmg sesuai sgt dihantar preschool..tapi macam aku cakap tadi la kan..tepuk dada, tanya selera..coz masing2 ada pendapat n prinsip masing2..

hari ketiga baru teringat nak ambik gambar..here is Syahmi in front of his school..tengahari lepas sk,mmg cikgu mandikan n pakai bju biasa..


4th Day
  • huby hantar a bit late today coz dua2 bangun lambat even last nite tido awal.at 7 am baru jalan,tapi huby aku ok jer coz dia drives laju..laju takper asal selamat k B cayang?
  • tak nangis masa hantar tapi muka tu mmg sedihla..n cikgu dia pun kata,mmg biasala budak2 awal2 sekolah,dah lama nanti mesti ok..
  • minggu ni minggu orientasi so budak2 memang seronok..
  • one thing aku ske about this school is the pengetua@owner of the school..Kak Ina.mmg friendly yet tegas.care a lot about budak2.risik2 rupanya ada ijazah dalam psychology kanak2 from oversea lagi.hebatla kan?hopefully kak Ina bleh jaga n bimbing anak aku n other kids dengan baik..
  • ramai gak kawan2 aku hantar anak diaorg kat sini.so last year datang survey n i thought why not hantar syahmi ke sini.bile pendaftaran dibuka aku terus datang n daftar.
  • esok aku kena hadir perjumpaan cikgu2 tahun 6 di KT bersama MB..luckily huby pun gi..syoknya!lepas ambik syahmi terus headed home n packing nak balik umah parents.that means syahmi tak gi sekolah la esok n mintak tolong mama jaga..
  • malam at 8 pm,bertolak to my parents..



No comments:

Related Posts with Thumbnails