08 September, 2009

Syahmi..syahmi..



Today semua murid2 dah selesai menjawab 3 kertas n alhamdulillah semuanya kata ok..n tak susah..n two more days to go.Hope semuanya ok sampai khamis ni..InsyaAllah.

Ok..here comes the topic.dah lama dah hajat di hati nak buat ni n hari ni baru terdetik nak pergi.Hari ni banyak la masa aku free coz budak2 periksa so aku nak try bawak syahmi pegi sekolah coz aku noticed dia pun dah minat nak belajar..colours n shapes pun dah kenal jgk n alphabet n numbers pun dah bleh skit2 even not in order..okla..untuk preschooler macam anak aku tu..jadi aku assumed dia dah ready nak gi sekolah.aku mintak permission dengan pentadbir n called his nanny n asked her to siapkan syahmi.Aku ambik syahmi n headed to this class LITERASI mmg untuk budak 3 - 4 years old.sorry to say..tapi aku tgk environment dalam kelas tu tak banyak membantu budak2..tak macam tadika sangat..kemudahan pun tak banyak..Budak2 ada 4 org jer datang hari ni n masa aku gi budak2 tengah mewarna.btway,cikgu Dila kat tadika tu was really nice..tapi aku nak kena fikir sama ada nak hantar atau tak.cikgu Dila ni ada cakap tahun depan try la hantar syahmi ke tadika kat dalam ni jugak coz kalu ada kekosongan mmg pihak tadika akan ambik budak2 4 tahun..Manerla tau kalu aku masih di sini tahun depan kan?So..lepas salam2 aku pun gi plak tadika dekat jer kelas cikgu Dila tu..Cg2 tadika sambut aku dengan baik n kami pun borak2 jap..aku pun tanya gak apa aktiviti kat tadika tu n dia explain macam2 kat aku.masa aku sampai budak2 tengah bermain n syahmi joined sekali tapi kdg2 kluar jugak superman dia tu..Lepas dah puas hati aku pun minta diri nak balik.aku pun nak hantar balik syahmi to his nanny's tapi dia nangis2 taknak n aku pun pujuk beli aiskrim tapi still tak jadi..sampai umah nany dia lagi kuat menangis n air mata n air hidung laju jer turun..Kalu pagi2 tak per plak..Dia ingat aku nak bawak dia balik..Kalu hari sekolah biase pernah la aku datang bawak barang2 dia yang tertinggal kat rumah n kalu nangis nak ikut,aku buat tak tahu jer..yerla..nak bawak dia pastu camner nak ngajar kan?ish!camne ni?tau tak apa aku buat?aku dah jadi serba salah n aku bawak syahmi gi prasekolah budak 6 tahun kat sk aku..so aku lepak2 kat situ sambil buat2 kerja..lagipun budak2 peksa..itu yang aku bawak gak dia tu.nasib naik adik Ti..pembantu pra tu sanggup layan syahmi n dua masa terakhir aku kena masuk tahun 5.aku tawakal jer tinggalkan dia kat situ.n asked Ti untuk tgk2kan dia.aku tgk dia pun dah leka duk bermain mainan2 kat situ..budak2 tadika pun dah balik..Lepas abis kelas,aku jumper budak2 tahun 6 jap,gi pejabat n baru aku gi jenguk Syahmi..Nasib baik dia ok jer..tapi Ti ada gak kata syahmi carik aku tapi dia cam tak kisah n mainan2 tu mmg banyak membantu..macam2 la Syahmi ni..nasib baik la aku tetap bleh masuk kelas tunaikan tanggungjawab aku tu...;)

p/s:rasanya aku kena tunggu pindah kedah baru bleh hantar Syahmi pegi sekolah..tapi skang ni tengah duk pikir lagi whether nak tukar or tak nak..huhuhuh!!wat do u think guys??


mickey mouse clubhouse ni mmg banyak bantu syahmi n as a result dia dah bleh skit2 identifying colours,alphabet,numbers n banyak lagi..TQ MICKEY N FRIENDS..

No comments:

Related Posts with Thumbnails